KLSK - KFC IZEGEM
SK Londerzeel KFC Izegem

SK trekt het laken naar zich toe in knappe 2de helft

Verdiende overwinning na een zeer goede tweede helft waarin SK de balans in zijn voordeel deed kantelen. Toch was het een wedstrijd met twee gezichten waarin SK na een goed openingskwartier wegdeemsterde. Trainer Van den Steen vond het na de wedstrijd dan ook het zwakste halfuur van deze competitie. De donderspeech tijdens de rust had zijn doel dan ook niet gemist. SK speelde frivool voetbal en de bezoekers ontsnapten meermaals aan een afstraffing. Doelman Ronse redde enkele malen de meubelen.

De eerste helft konden we terugbrengen naar één maal doelgevaar voor beide ploegen. Van Eyk kopte op de bovenkant van de lat en aan de overzijde trof Cornelis enig mooi raak met een geplaatste raket (0-1). Een te traag acterende thuisploeg kon de bezoekers verder niet bedreigen.

De 2de helft maakte echter veel goed. M’barki dolde met zijn bewakers en Hugelier tikte de Londerzeelse aanvaller aan in het zestienmeter gebied. De bal ging, op aangeven van de lijnrechter, op de stip. Dellevoet klaarde de klus (1-1). De vlam sloeg meteen in de pal. Vits, voor de rust niet in zijn sas, werd voor doel gezet door Rijmenams en Jules liet doelman Ronse geen kans (2-1). Dellevoet, op nieuw op het middenveld, zette Ronse aan het werk. De bezoekers kwamen er nog met moeite uit en de afwerking liet dan ook te wensen over. Ondong besloot ver naast. Dellevoet had de kans op de 3-1 maar zijn lobbal ging over de muit. Een kwartier voor tijd zette opnieuw Vits de thuisploeg op rozen. M’barki en Rijmenams waren de butlers van dienst en meester Vits rondde mooi af (3-1). Diezelfde Vits had de kans op zijn derde doelpunt van de middag maar doelman Ronse had een reuzesave in huis. In de toegevoegde tijd bezorgde Ollivier de bezoekers nog een tweede goal maar onmiddellijk daarna verraste Dellevoet doelman Ronse (zijn enige foutje van de middag) en de 4-2 einduitslag stond op het bord.

Zes op zes voor SK dat nu een weekendje vrij krijgt en daarna de zaterdagavondmatch op Sint-Niklaas mag afwerken.

Paragraaf_4

28’ Cornelis (0-1)
55’ Dellevoet (1-1) op pen
61’ Vits (2-1)