HOOGSTRATEN VV - KLSK
Hoogstraten SK Londerzeel

Verlies in de slotmatch

SK is er in de laatste competitiematch van het seizoen niet in geslaagd om coach Van den Steen een passend afscheidsgeschenk te geven in de vorm van een zege tegen Hoogstraten VV. Onze rood-blauwen verloren met 3-1 in de Noorderkempen en sluit daarmee een grijs seizoen af op een 8ste plaats.

SK begon niet onaardig aan de wedstrijd tegen de Rooikens. Na een halve minuut kwam Van Eyk al oog in oog te staan met de thuisdoelman, maar hij werd afgevlagd wegens buitenspel. In mu-innut 4 was het dan toch raak voor SK via een corner die door Van Eyk vanop de zijlijn werd doorgekopt naar De Groodt die met het hoofd binnenwerkte: 0-1. Hoogstraten kwam omstreeks het kwartier nadrukkelijker in het spel. Niet veel later stonden de bordjes alweer gelijk. Balverlies centraal, pasje opzij naar ex-SK-speler Bouyfoulkitne die de 1-1 binnentrapte. De dreiging bleef nu van de thuisploeg komen en iets voor het halfuur werd de stand op 2-1 gebracht. Een lange rush op de linkerkant via Van de Vreede die de SK-verdediging oprolde en dan nog mooi afwerkte: 2-1 voor HVV. De rood-witten tikten de bal veel beter rond, SK vond geen oplossingen en acteerde slordig. Nog voor rust werd het zelfs 3-1 door Da Silva op aangeven van Van de Vreede. Rust 3-1

Na de koffie probeerde SK er nog iets van te maken. Zo waren er in 2 minuten tijd evenveel geweldige kansen voor Van Eyk, die zijn dagje niet had en tweemaal van dichtbij miste. Ook De Boeck zorgde kort nadien voor gevaar, maar thuisdoelman Brosens reageerde alert. Nadien verwaterde deze typische eindeseizoenswedstrijd en leek het alsof iedereen naar het laatste fluitsignaal snakte. Pakweg 5 minuten voor het einde was er toch nog wat opschudding toen SK een penalty claimde wegens handsspel. De scheidsrechter legde de bal echter buiten de 16. Helemaal in het slot was er nog een grote kans voor Van Eyk die zijn lob echter op de lijn gered zag door een HVV-speler. Zo bleef het 3-1 en viel het doek over seizoen 2016-2017.
(met dank aan FVK)

4' 0-1 De Groodt
16' 1-1 Bouyfoulkitne
28' 2-1 Van de Vreede