OLYMPIA SC WIJGMAAL - KLSK
Olympia Wijgmaal SK Londerzeel

SK met de billen bloot

SK is er ook in Wijgmaal niet in geslaagd om punten te sprokkelen. Een stugge en superefficiënte thuisploeg heeft ons geleerd wat knokken is. Resultaat na 9 speeldagen : 5 op 27 én de laatste plaats in het klassement. Al het goede van vorige week werd door slordigheden weggespoeld. Vanaf volgende week wordt het spelen met het mes tussen de tanden nu de staartploegen volop punten beginnen pakken.

SK, zonder Morais de Almeida en Van Hoof vooraan, startte met een onuitgegeven aanvalstrio met Ngoyi, Figys en Diallo. SK zat meteen goed in de partij en had in het eerste kwart van de wedstrijd het beste voetbal in huis. Aalhoul zorgde voor de eerste doelpoging. Slecht uitverdedigen van Nwadikwa bezorgde de thuisploeg een eerste kans. Bongiorno pegelde de bal op de dwarsligger. Toch bleef SK goed de ruimte zoeken en mooie combinaties op de mat leggen en dat loonde. Halfweg de eerste helft leverde dat de openingstreffer op: De Groodt was doelman Van Welkenhuysen de snel af en kopte de perfect aangesneden vrijtrap van Tarfi tegen de touwen (0-1). Even later had SK de kans om de voorsprong te verdubbelen maar noch Diallo, noch Figys konden de voorzet van Ngoyi binnenduwen. Dan kantelde de wedstrijd. Balverlies in het middenveld van Figys lag aan de basis van de gelijkmaker. Mathei bracht de bordjes in evenwicht en voor SK het goed en wel besefte stond het op achterstand. Opnieuw Mathei bracht de thuisploeg op 2-1. Mathei had binnen de zeven minuten bijna zijn hattrick beet. Hij kon echter de voorzet van De Hond niet binnenduwen. De 3-1 kwam er wel wanneer Mathei aan de 2de paal makkelijk kon binnenduwen. Ruststand 3-1 en wedstrijd gespeeld.

De 2de helft was er een voor de statistieken met net voor het uur nog de 4-1 door Bongiorno die de voorzet van Mathei kon binnenduwen. Trainer Van de Velde voerde nog een aantal wissels door maar SK kon niks meer klaarmaken. Figys zette nog enkele keren Van Welkenhuysen aan het werk zonder al te veel gevaar.

23' De Groodt (0-1)
32', 36' en 41' Mathei (1-1), (2-1) en (3-1)
56' Bongiorno (4-1)

De Groodt (2), Dellevoet (2)

Ploeg: Clepkens, Caignau, Dellevoet, Nwadikwa, De Groodt, Sterckx (60'Teirlinckx), Aalhoul (72' Smars), Tarfi, Figys, Diallo (60' Laurent), Ngoyi.