SPOUWEN MOPERTINGEN - KLSK
Spouwen-Mopertingen SK Londerzeel

Oli De Groodt doet het weer

SK is er niet in geslaagd om revanche te nemen voor de thuisnederlaag van de openingsspeeldag toen SK met 2-3 de boot in ging. Uiteindelijk kon Oliver De Groodt ons nog behoeden voor de eerste uitnederlaag in vier wedstrijden, nadat Team SK gedurende drie kwart van de wedstrijd op voorsprong stond, maar toch alweer twee maal liet tegenscoren.

Op het kunstgras van de Limburgse hekkensluiter viel aanvankelijk weinig doelgevaar te noteren. Iets voor het kwartier claimde SK een strafschop toen Laurent neerging. Meteen nadien testte Yavuz via een gevaarlijke vrije trap de reflexen van Clepkens. Na 25’ moest de geblesseerde Sarr naar de kant en zijn plaats afstaan aan Figys. Spouwen dreigde enkele keren op hoekschop, en aan de overzijde kwam Laurent, na een slim pasje van Nwadikwa, in een unieke positie om de score te openen, maar hij besloot naast. Op slag van rust zorgde Sterckx dan toch voor een 0-1 voorsprong na een knappe voorzet van de ingevallen Figys.

Meteen na rust ging de thuisploeg op zoek naar de gelijkmaker, maar Clepkens redde de kopbal van Ernens. SK kreeg geen greep op het middenveld en een potig Spouwen-Mopertingen bleef azen op de gelijkmaker. Clepkens was na 70' bij de pinken op een gevaarlijke vrijschop van de bedrijvige Yavuz. Enkele minuten later gingen de poppetjes bijna aan het dansen toen het doelpunt van La Mantia eerst afgekeurd werd, en nadien na overleg tussen ref en lijnrechter toch goedgekeurd werd. Ondanks hevig protest bij de bezoekers stond het dus 1-1. Complete consternatie toen meteen nadien een tweede doelpunt volgde: kopbal Boiden na een vrije trap. SK liet zich tweemaal ringeloren in evenveel minuten. Diep in blessuretijd kopte De Groodt op een vrije trap van Dellevoet toch nog de 2-2 binnen, tot frustratie bij de Limburgers die een stunt aan hun neus zagen voorbijgaan. SK komt door die late gelijkmaker al bij al nog met de schrik vrij, maar zal zaterdag tegen Diegem toch uit een ander vaatje moeten tappen. (FVK)

45’ Sterckx 0-1
74’ La Mantia 1-1
’76 Boiden 2-1
94' De Groodt 2-2

De Groodt (1), Sterckx (2)

Ploeg: Clepkens, Nwadikwa, Teirlinckx, Dellevoet, De Groodt, Sterckx (82’ Pieyns), Goffin Fernandez, Tarfi (66’ Caignau), Sarr (25’ Figys), Aahloul, Laurent.