KLSK - KSV OUDENAARDE
KLSK KSV Oudenaarde

Efficiëntie loont voor KSVO

Het bleek een succesrecept voor de bezoekers: efficiëntie in de afwerking én een sublieme doelman Frans, zonder meer de beste man op het veld. Genoeg voor een uitgekookt Oudenaarde om SK zijn eerste nederlaag van het seizoen toe te dienen. Het had echter nooit zo ver hoeven te komen want een swingend SK had kansen genoeg om deze mooie wedstrijd naar zijn hand te zetten. Dat beseften ook de spelers van Oudenaarde na de match.

Bij SK noteerden we het debuut van Gertjan Martens. Hij verving de gekwetste Nik Vangrunderbeek. De eerste kans was voor de thuisploeg maar Van Eyk besloot naast. Na een combinatie over verschillende stations vond Vits geen verlengstuk op zijn voorzet. De reactie van de bezoekers mocht er zijn: de pegel Van Vande Wymeersch likte de buitenkant van de paal. Pauwels stuurde Van Eyk in de diepte, Sander trachte doelman Frans te lobben maar de bezoekende goalie was sneller op de bal. Van der Taelen mocht tot twee maal toe zijn klasse tonen: eerst op een trap van Vervaecke en daarna op een harde kopslag van Van Ruyskesvelde.

Op het halfuur opnieuw de thuisploeg. Martens werd in het straatje gestuurd door Dellevoet, maar Frans redde diens voorzet, net voor de aanstormende Van Eyk. Even later een zeer discutabele fase wanneer Van Eyk werd neergetrokken in het strafschopgebied. De scheidsrechter onthield SK een zuivere strafschop. Net voor de rust sloegen de bezoekers toe met twee goals in 3 minuten. Vandewildemeersch kopte aan de tweede paal binnen (0-1) en Van Wymeersch trapte in de verste hoek binnen (0-2).

De tweede helft hetzelfde scenario en doelman Frans bleef zich onderscheiden. Hij duwde een kopbal van Rijmenams tegen de lat en redde een vlam van Pauwels. Trainer Van den Steen gooide een extra aanvaller M’barki in plaats van verdediger Degroodt. Sk bleef dreigen langs Van Eyk en Rijmenams (voorlangs). Bij het begin van het slotkwartier werd M’barki neergetrokken en deze keer ging de bal wél op de stip. Dellevoet kweet zich perfect van zijn taak (1-2).

De Londerzeelse kansen bleven komen maar Frans was niet te verslaan op kansen langs Christiaens, Van Eyk en Vits. De bezoekers konden enkel dreigen in het slot van de wedstrijd langs De Rock en Van Tornhout.

40’ Vandewildemeersch (0-1)
42’ Van Wymeersch (0-2)
77’ Dellevoet (1-2)

Rijmenams (1)

Ploeg: Van der Taelen, Van den Broeck, Dellevoet, Nwadikwa, Degroodt (63’M’barki), Stoclet, Pauwels, Martens (75’Christiaens), Rijmenams, Vits, Van Eyk.