Bocholter VV       SK Londerzeel   Competitie

0 - 0  14 april 2024

KLSK - SC EENDRACHT AALST
SK Londerzeel Eendracht Aalst

Eendracht ondergaat de wet van de sterkste

Na Hamme, La Louvière en Dender heeft SK nu ook die andere topploeg Eendracht Aalst over de knie gelegd met liefst 4-1. Het was het weekend van de Oscars in Hollywood, maar ook in het Lambertsstadion werden een aantal Oscars uitgedeeld. Die van beste regisseur ging naar trainer Van den Steen. Hij diende immers een pak sterkhouders te missen. Van den Broeck, Stoclet en Rijmenams waren geel geschorst, terwijl er ook geen beroep kon worden gedaan op Martens, Van der Taelen, Vangrunderbeek en Van Ransbeeck. Die van beste acteur was voor een ongrijpbare M’barki, terwijl Vits, goed voor een doelpunt en een assist, ging lopen met die van beste mannelijke bijrol. Beste film was voor het collectief van SK, ongetwijfeld de beslissende factor in de successen van de jongste weken.

De eerste doelkans was meteen de goeie. Perfect aangesneden vrijschop van Vits en knap binnengekopt door Oliver Degroodt (1-0). In de daaropvolgende aanval probeerde Van Eyk de score te verdubbelen maar doelman Van den Noortgaete (ook hij verdiende een oscar voor zijn team) en de paal brachten redding. Vits kon nog eens dreigen vanuit de tweede lijn. Wanneer de bezoekers een keer de neus aan het venster staken, hingen de bordjes in evenwicht. Janssens trof de paal en Bokila trapte de rebound tegen de netten (1-1). Van Damme trapte nog aan de verkeerde kant van de kruising. M’barki deed ondertussen menig maal zijn zondagse wandeling met Lievens. De Aalsterse rechtsachter diende zich te behelpen met het betere trek- en duwwerk. Net voor de rust sloeg SK opnieuw toe. Een mooi ingestudeerd nummertje bij een hoekschop. Vits trapte, Nwadikwa kopte door en aan de tweede paal knap binnengevlamd door Christiaens (2-1).

Na de koffie kwam het verhoopte offensief er niet uit bij de Ajuinen. Toch haalde trainer Geeraerd zijn beide centrale verdedigers naar de kant om toch nog meer aanvallend te kunnen spelen. SK dreigde via Dellevoet (over) en M’barki (nipt naast te paal). Martin trapte voor de bezoekers voorlangs. M’barki stuitte op doelman Van den Noortgaete en Van Eyk had de kans om de wedstrijd in zijn definitieve plooi te leggen maar raakte niet voorbij de doelman. Beide acteurs waren ook bij de volgende kans betrokken maar opnieuw lukte het niet, terwijl M’barki de rebound zag afgeblokt. Even later zette M’barki nogmaals zijn bewakers te kijk en werd aangetikt. De bal ging op de stip en Dellevoet liet de kans niet onbenut (3-1). Het orgelpunt was voor Jules Vits die een vrijschop magistraal in de kruising plaatste (4-1). De thuissupporters genoten met volle teugen. Voor een keer was het geen carnaval in Aalst maar wel in Londerzeel. Proficiat gasten !!

9’ Degroodt (1-0)
23’ Bokila (1-1)
42’ Christiaens (2-1)
81’ Dellevoet (3-1)
84’ Vits (4-1)

M’barki, Dellevoet (1)

Ploeg: Verhoeven, Degroodt, Van den Winckel, Nwadikwa, Christiaens, Dellevoet, Vanderjeugt, Vits, M’barki (85’ Radoncic), Van Eyk, Omena (87’ Broeckaert).

15 K. Berchem Sport 2004 39

Zaterdag, 13 April 2024
Fc Wezel Sport4 - 1K. Berchem Sp. 2004
Rc Hades Kiewit2 - 2Lyra-Lierse Berlaar
Belisia Bilzen Sv4 - 2K.Rc Mechelen
Kvc Lille United0 - 1Bocholter V.V.
Tempo Overijse0 - 1Sp. Hasselt
Fc Lebbeke1 - 1Jong Kv Mechelen B