K BOCHOLTER VV - KLSK
Bocholter SK Londerzeel

Oververdiende uitzege tegen mak Bocholt

SK heeft in het verre Bocholt eindelijk nog eens een uitoverwinning behaald (de vorige dateerde van oktober, op Duffel). Een doelpunt van Dellevoet kort na de rust volstond voor de 3 punten. Hiermee stijgt SK weer een plaatsje in de rangschikking. Bocholter VV heeft besloten geen licentie aan te vragen voor de hoogste amateurklasse, waardoor er voor de Damburg-ploeg plots niet veel meer op het spel stond.

Bij SK ontbraken Van Eyk, Rijmenams en De Groodt om diverse redenen. Youngsters Thomas Verlinden en doelman Jonas Aeyels (die ervaring mocht opdoen in doel) mochten voor het eerst starten, en met daarnaast ook Cloetens en De Boeck aan de aftrap was het een fel verjongde basiself.

SK gaf in tegenstelling tot de Limburgers nog geen uitgebluste indruk en voetbalde een resem halve en hele doelkansen bij mekaar (o.a. via Verlinden, Lkoutbi, De Boeck en Vits). Bocholt kon daar nauwelijks iets tegenover stellen. Na het halfuur verwaterde het spel wat, al kreeg SK vlak voor de koffie nog een goede kans via Verlinden die echter in het zijnet besloot.

Ook in de tweede helft nam SK meteen het initiatief met al meteen een kopkans voor De Boeck, waarna Dellevoet in de rebound zijn schot miste. In de 51' was het dan eindelijk raak voor de bezoekers. De Boeck legde mooi opzij en Dellevoet trapte nu wel binnen: 0-1. Wie nu een furieuze thuisploeg zou verwachten kwam echter bedrogen uit. Een loom Bocholt bleek onmachtig om dreiging te ontwikkelen, en de beste kansen waren nog voor SK (o.a. via een omhaal van de ingevallen Luyckx). Pas helemaal in het slot van de wedstrijd was het toch nog even bibberen toen Bocholt nog 2 vrije trappen versierde op niet ongevaarlijke plaatsen. Tweemaal stond Aeyels goed opgesteld. Zo bleef het 0-1, een mooie overwinning in Noord-Limburg en dat met een onuitgegeven ploeg.

Over 2 weken kan SK de titelstrijd in een beslissende plooi leggen. Tegenstander voor eigen volk is dan immers Thes Sport, dat na een 0 op 6 helemaal ineengezakt is, en de leidersplaats moest afstaan aan Berchem Sport. (met dank aan FVK)

51' Dellevoet (0-1)

geen

Ploeg: Aeyels, Van den Broeck, Snoeys, Cloetens, Vangrunderbeek, Stoclet, Verlinden (68’ Van den Winckel), Lkoutbi, Dellevoet, De Boeck (82’ Vleminckx), Vits (64’ Luyckx)