KLSK - KVK WESTHOEK
SK Londerzeel VK Westhoek

Hattrick van Sander Van Eyk

SK heeft zijn eerste driepunter van dit nieuwe jaar binnen. Nadat SK in de heenwedstrijd al won met 0-7, werd ook in de terugwedstrijd, op een verbluffende manier afstand genomen van de Katjes uit Ieper. Nog voor het uur stond er al een 4-0 op het bord en had Sander Van Eyk al drie keer gescoord. De teller van de Londerzeelse nummer 9 staat inmiddels al op 18 rozen. Ronduit indrukwekkend! Hij is daarmee ook veruit de beste schutter in onze reeks. Jammer genoeg pakte Sander zijn 3de kaart en zal hij er zondag in de Gullegemse Poezelhoek niet bijlopen. De potentiële vervangers kunnen zich al warm lopen.

De wedstrijd dan en die kon niet beter beginnen voor de thuisploeg. Hugelier beroerde een voorzet van Mahau met de hand en de bal ging, op aangeven van de grensrechter, op de stip. Van Eyk knalde de 1-0 voorbij doelman Dumesnil. Van Eyk werd door Verlinden op weg gezet naar zijn 2de van de middag maar hij trapte voorlangs. Het was slechts uitstel van executie voor Westhoek. Van Eyk nam een bal in één tijd op de slof en Dumesnil was er aan voor de moeite (2-0). De bezoekers zetten daar weinig of niks tegenover en Vangrunderbeek knalde op de bezoekende portier. Verlinden kopte een voorzet van Vangrunderbeek tegen de touwen (3-0). Een kansje toch voor Westhoek maar Yohann Loisel besloot naast. Rust 3-0

SK ging in de 2de helft door op zijn elan en Van Eyk kopte over. Wanneer Verlinden domweg in de grote rechthoek gehaakt werd, ging de bal opnieuw op de stip. Van Eyk scoorde zijn 3de van de middag. Sander leek zijn 4de van de middag te kunnen maken, maar daar stak verdediger Vandamme een stokje voor. Halfweg de 2de helft was 1 kans genoeg voor Westhoek. Yohann Loisel scoorde deze keer wel (4-1). Geen man overboord voor SK. De ingevallen Delannoy zette De Vriendt aan het werk. De Vriendt speelde de hoofdrol in de slotfase van de wedstrijd. Bij een te korte terugspeelbal van Dellevoet beging hij een overtreding en strafschop voor de bezoekers. Ternier knalde binnen (4-2). Zelfde scenario in de slotminuut. Opnieuw een fout van De Vriendt, opnieuw strafschop met Ternier, maar deze keer pakte De Vriendt de elfmeter.

Het werd een deugddoende overwinning in een aangename match met 6 goals en 4 strafschoppen. Dat werd na de wedstrijd ook beaamd door een tevreden Nik Vangrunderbeek. "Wij hebben vandaag een goede partij gespeeld én efficiënt afgewerkt. Deze zege vraagt dan ook bevestiging in de zespuntenmatch van komende zondag op het veld van Gullegem" aldus nog de Londerzeelse verdediger.

4' Van Eyk (1-0) pen
17' Van Eyk (2-0)
36' Verlinden (3-0)
57' Van Eyk (4-0) pen
66' Y. Loisel (4-1)
87' Ternier (4-2) pen

De Vriendt (2), Stoclet (1), Van Eyk (3)

Ploeg: De Vriendt, Van den Broeck, Nwadikwa, Dellevoet, Vangrunderbeek, Stoclet, Rijmenams, Deflem (72' Serrou), Verlinden (77' Cloetens), Mahau (85' Lkoutbi), Van Eyk.