KVK WESTHOEK - KLSK
VK Westhoek SK Londerzeel

SK blijft puntenloos achter in Ieper

Een late goal van de thuisploeg zorgde ervoor dat SK achterblijft met 2 op 15. Tegen een nochtans absoluut niet imponerend Westhoek ging het onderuit tegen in een spectaculaire slotfase. Daardoor slikte SK zijn derde nederlaag op rij. Door de overwinning van Diegem zakt SK naar de laatste plaats in het klassement.

Coach Hilaerts wisselde zijn ploeg op verschillende posities. Met Van Belle en Elkory stond een nieuwe voorhoede aan de aftrap, De Groodt fungeerde ditmaal als verdedigende middenvelder. Pieyns en Bonanno, certitudes in de eerste 4 wedstrijden, verzeilden op de bank.

Voor de rust waren er weinig echt uitgespeelde kansen en hielden beide blauw-rode ploegen elkaar in balans. Halfweg de eerste helft zorgde Diakhite voor een eerste bal tussen de palen. De debuterende Westhoek-goalie Londot pakte zonder al te veel moeite. Aalhoul legde na 27 minuten op links aan. De bal week af in hoekschop. Op corner van Westhoek-aanvoerder Ternier scoorde centrale verdediger Embrechts na 33 minuten bijna de 1-0. De bal verdween in hoekschop. Op een hoekschop van Aalhoul besloot de helemaal vrijstaande Van Belle aan de overzijde in de 38ste minuut naast. Na een vrijschop lukte het Sucaet tussen twee man net niet om af te drukken. Op slag van rust kopte Van Belle in het pak een vrijschop van Aalhoul over.

Na de koffie was er meer animo in de wedstrijd. Invaller Loisel legde na 55 minuten aan, Otte was attent. Op het uur ging Mandi Sahuke op links door en besloot op Otte. Diakhute besloot in de 71ste minuut een open kans nipt voorlangs. Ook invaller Nzinga kreeg een uitstekende kans. Hij verschalkte een Westhoek-verdediger maar trapte in het zijnet. Met nog 10 minuten op de klok barstte de wedstrijd dan eindelijk open. Na een actie op links van Loisel viel de openingstreffer. De bal werd slecht weggewerkt, de aanstormende Vandermarliere vlamde de 1-0 in doel. Er was fel protest voor hands. Lang duurde de Ieperse vreugde niet. Meteen daarop scoorde Diakhite met een spectaculaire, trage omhaal de gelijkmaker, een heel bizar doelpunt dat het stadion deed verstommen.Er viel een derde doelpunt in amper drie minuten. Mandi omspeelde op links de doelman van Londerzeel, aarzelde, maar behield het overzicht, legde breed waarna Sucaet binnentrapte. Op de counter was Mandi dicht bij een derde treffer, maar hij leed balverlies. Meteen nam de thuisploeg revanche voor de 0-7- nederlaag van de 3de speeldag vorig seizoen.

81’ Vandemarliere (1-0)
82’ Diakhite (1-1)
85’ Sucaet (2-1)

Morias (2), Teirlinckx (2), Nzinga (1), Otte (1)