TEMPO OVERIJSE - KLSK
Tempo Overijse SK Londerzeel

Vierde uitzege op rij voor SK

Na eerdere puntendelingen tegen Eppegem en Diegem, en een nederlaag tegen Wijgmaal, kon SK zaterdagavond in Overijse voor het eerst een Brabants onderonsje winnend afsluiten. SK nestelt zich nu in de middenmoot en blijft in de running voor de 2de periode. Overijse-voorzitter Vercarre had voor de wedstrijd de voetballiefhebbers uit de Druivenstreek opgeroepen om de thuisploeg, die moeilijke weken kent, massaal te ondersteunen en beloofde zelfs 2 gratis vaten bij een overwinning van de rood-witte fusieploeg. Zijn oproep viel echter in dovemansoren want de opkomst in het Begijnhofstadion was ronduit bedroevend en door de nederlaag konden de vaten ook in de bierkelder blijven.

Bij Tempo stonden met Jens Heyvaert, Deflem en Van den Broeck, drie jongens met een SK-verleden aan de aftrap. Van Niels Heyvaert was er geen spoor. SK, met Van Belle na een weekje schorsing weer in de basis, kende een droomstart. Na goed 2 minuten een slimme pass op links van Bonnano op Nzinga die thuisdoelman De Boodt verschalkte in de hoek. Kort nadien lukte Nzinga ei zo na de 0-2 maar werd afgevlagd voor buitenspel. Tempo Overijse was aanvankelijk niet bij machte om te reageren. SK-goalie Otte diende maar weinig werk op te knappen. SK kreeg nog kansen via Van Belle (knap gepareerd door een sterke De Boodt) en ook Lambrecht dreigde met een voorzet-schot voorlangs. De gelijkmaker viel dan ook een uit de lucht. Op een vrijschop kwam Otte onoordeelkundig uit zonder de bal te hebben en Overijse-kapitein Delorge kon de bal in het lege doel te koppen. 1-1 was meteen ook de ruststand.

Net als in de eerste helft was minuut twee van de 2de helft een gouden moment voor de bezoekers wanneer Teirlinckx een hoekschop van Aalhoul kon binnenkoppen (1-2). Kort nadien kreeg Aahloul nog een grote kans om de 1-3 te scoren maar hij besloot te zwak. Langer dan 10 minuten kon de voorsprong echter niet vastgehouden worden. Net voor het uur scoorde Delorge zijn tweede van de avond, al was er een Londerzeelse claim voor handspel. SK liet de kopjes niet hangen en kreeg nog grote kansen via o.a. Nzinga en Pieyns. De tweede helft was heel wat boeiender dan de eerste. In het laatste kwart van de match kwam Tempo ook nadrukkelijker opzetten en kwamen er enkele kansen. Toch was het aan de overkant SK dat uiteindelijk voor de 4de keer op rij de 3 punten meenam op verplaatsing toen in minuut 83’ de net ingevallen Jawadi de bal kon binnenkoppen op een vrije trap van Dellevoet. Een meesterzet van coach Hilaerts. SK doet hiermee een schitterende zaak en tankte vertrouwen voor het thuisduel van komende zondag tegen titelkandidaat Winkel Sport, meteen ook de laatste wedstrijd van de heenronde. Enige minpunt van een geslaagde avond was de derde gele kaart voor Nzinga, waardoor de man in vorm de thuismatch tegen Winkel dient te missen.

2’ Nzinga 0-1
34' Delorge 1-1
47’ Teirlinckx 1-2
58’ Delorge 2-2
83’ Jawadi 2-3

Degroodt (2), Nzinga (3), Pieyns (1), Van Belle (1)

Ploeg: Otte, Lambrecht, Dellevoet, Nwadikwa, Degroodt, Teirlinckx, Pieyns, Aahloul (83’ Jawadi), Nzinga (89’ Morias), Bonanno (65’ Spanoghe), Van Belle.