KLSK - BOCHOLTER VV
SK Londerzeel Bocholter

SK swingt naar 10 op 12

Het is lang geleden maar SK heeft nog eens een thuiswedstrijd met overtuigende cijfers gewonnen. Bocholter VV, toch naar voor geschoven als een van de titelkandidaten, kreeg een pak voor de broek. De rood-blauwen konden zo nog eens de kermisnacht inswingen en staan mee op kop in het klassement.

De eerste en enige kans voor de bezoekers viel te noteren in het begin van de partij. Dellevoet en Mauro, de grote uitblinkers in de partij, misten allebei hun interventie maar een attente Roef maakte de reuzenkans van Peeters onschadelijk. Roef zou voor de rest van de partij een rustige avond beleven. Halfweg de eerste helft kwam de thuisploeg dan op voorsprong. Pieyns trapte de hoekschop van Meseure aan de eerste paal tegen de netten (1-0). Echte grote uitgespeelde kansen bleven verder uit. Rust 1-0

Na de rust probeerde SK de voorsprong verder uit te bouwen. Pieyns en Dellevoet (op vrijschop) probeerden het vanop afstand. Wanneer Papi kon voorzetten konden noch Van der Vreken, noch Van Kruijssen afwerken. Wanneer Odimboleko werd gehaakt in de zestien ging de bal op de stip. Van Kruijssen liet Wertelaers geen kans bij de strafschop (2-0). Odimboleko, vaak ongrijpbaar voor zijn bewakers, maakte ruimte voor zichzelf en knalde pardoes in het kruis. Een schitterende goal en hiervoor kom je naar een voetbalstadion! (3-0). De net ingevallen Van der Jeught plaatste het orgelpunt met de 4-0. Bocholt kon in de gehele tweede helft geen vuist maken tegen een sterk SK en moet zich ongetwijfeld in de komende week herbronnen, na alweer een zware nederlaag.

21' Pieyns (1-0) 71' Van Kruijssen (2-0) op pen 81' Odimboleko (3-0) 91' Van der Jeught (4-0)

Dellevoet (1), Van der Veken (2)

Ploeg: Roef, De Kegel, Dellevoet, Mauro, Van den Bogaert, Meseure, Pieyns (76' Vergeylen), Van der Vreken (90' Van der Jeught), Papi Manuel, Odimboleko (87' Verheyden), Van Kruijssen.

11 K. Berchem Sport 2004 46

Zondag, 5 Mei 2024