RC Hades Kiewit Hasselt       SK Londerzeel   Competitie

KLSK - HeusdenZolder
SK Londerzeel Heusden-Zolder

Makkelijke bekerzege tegen Heusden-Zolder

De Limburgers hielden vooraf rekening met een pandoering en dat scenario is gedeeltelijk uitgekomen, al is SK nog mild geweest. Het werd 6-1.

Bij SK startten 6 nieuwkomers in de basiself. Coach Hilaerts moest geschorst toekijken van achter de reclameborden.

Al snel bleek dat de Limburgers geen okstakel zouden vormen op weg naar een verre verplaatsing in ronde 3, en nadien eventueel op een leuke thuisaffiche in ronde 4. Het ging allemaal veel te snel voor de nieuwkomer in 2de provinciale (Heusden-Zolder promoveerde vanuit 3de provinciale) en de bezoekers konden de bal niet in de ploeg houden. Al snel waren er kansen voor Van Hoof en de Almeida. Na amper '8 opende Figys de score na een slim doorsteekpasje van Pieyns. Een minuut later stond het ei zo na 2-0 maar Dani besloot op de deklat. In minuut 12 wist SK dan toch de voorsprong te verdubbelen. Van Hoof werd in het straatje gestuurd en werkte beheerst af: 2-0. SK bleef maar dreigen, o.a. via Figys en Dani. Van Hoof omspeelde de keeper en bracht de score zo op 3-0. Heusden-Zolder raakte amper over de middenlijn. Ondertussen was de Londerzeelse storm nog niet gaan luwen. Nog voor het halfuur had Van Hoof een loepzuivere hattrick op zak. "Een beetje meer grinta!" smeekte een wanhopige doelman Pauwels. Pas na '35 noteerden wij een eerste leuke actie van de Limburgers via De Leger, maar die besloot uiteindelijk hoog boven de goal van een technisch werkloze Clepkens. Net voor rust kwam er nog een rush op de flank van Caignau maar niemand was gevolg om binnen te tikken. Ruststand 4-0.

SK ging in de tweede helft meteen op zoek naar die vijfde treffer, en die kwam er na '6: eerst werd het schot van Morais de Almeida nog gepareerd, maar Caignau was alert bij de rebound: 5-0. Het tempo bij SK ging nu ietsje omlaag, en iets voor het uur kwamen Aahloul en Ngoyi in de ploeg voor Teirlinckx en een trefzekere Van Hoof. Pas na een uur konden de bezoekers een eerste hoekschop versieren. Invaller Aahloul bracht de score aan de overzijde op 6-0 na 63'. De partij verwaterde wat. Uiteindelijk lukten de bezoekers in de slotfase nog een eerredder via kapitein Cams die bij een hoekschop moederziel alleen stond aan de 2de paal. In het slot kregen zowel SK als Heusden-Zolder nog een grote kans, maar de eindstand bleef 6-1.

In ronde 3 wacht een verplaatsing naar Couvin-Mariembourg, een ploeg uit de 2de amateurdivisie.

(FVK)

'8 Figys 1-0
'12 Van Hoof 2-0
'17 Van Hoof 3-0