HASSELT - KLSK
SP. Hasselt SK Londerzeel

Blessuretijd speelt SK parten

Een nieuwe opdoffer voor SK dat voor de 5de keer dit seizoen met het kleinste verschil verloor, en weer eens met 10 man eindigde. In Hasselt werd een nochtans verdiend punt in de toegevoegde tijd nog verkwanseld. Gevolg : 0 op 12 en 4 op 21, dat zijn de harde, naakte cijfers. SK moet zich dringend herpakken.

Voor het eerst in de clubgeschiedenis trok Londerzeel naar het Stedelijk Sportstadion in de Limburgse provinciehoofdstad, waar in het seizoen 1979-1980 zelfs één jaar eersteklassevoetbal gespeeld werd. Slechts een dozijn meegereisde supporters zagen hoe, na een studieronde van een kwartier, SK op achterstand kwam via een knappe plaatsbal van Ofori (1-0). Ei zo na wordt het al meteen 2-0. Sporting drukte stevig door. Hasselt rook bloed en bleef op zoek gaan naar dat tweede doelpunt, maar Clepkens was attent. Pas na 34’ kon SK een eerste hoekschop versieren. Enkele minuten voor rust konden de Londerzeelse bezoekers eindelijk eens voor dreiging zorgen, maar de ruststand bleef 1-0.

Ook na de rust was het eerst Hasselt dat kon dreigen via Deville maar zijn schot belandde nipt naast. Een minuut later een reuzekans voor Verbeeck, maar Clepkens redde opnieuw de meubelen. SK kon dan ook eens dreigen maar Figys kon de voorzet van Van Hoof niet binnenwerken. Net over het uur was het dan toch raak: Morais de Almeida kopte de voorzet van Figys tegen de touwen (1-1). SK tankte zelfvertrouwen door die gelijkmaker. Teirlinckx pakte echter een onnodige tweede gele kaart en kon beschikken. SK voor de derde keer dit seizoen met zijn tienen. Het sein voor de thuisploeg om een slotoffensief te starten met enkele prangende standjes waarbij Clepkens telkens de lont uit het kruidvat kon halen. Het zag het lang naar uit dat SK met tien man een mooi punt zou meebrengen uit Limburg. Uiteindelijk was de blessuretijd er teveel aan. Kapitein Janssen kon in een fase waarbij SK met negen man op het veld stond (bij verzorging Dellevoet) nog de 2-1 binnenwerken. Zuur, zeer zuur voor Team SK. (FVK)

16' Ofori (1-0)
63' Morais de Almeida (1-1)
92' Janssen (2-1)