CITY PIRATES - KLSK
City Pirates Antwerpen SK Londerzeel

Jarige Van der Veken en doelman Roef bezorgen SK de drie punten

SK Londerzeel heeft, in een spannende en felbevochten wedstrijd, de drie punten meegebracht uit Merksem. De doelpunten van Van Kruijssen en Van der Veken waren belangrijk maar evenzeer enkele cruciale reddingen van onze doelman Stefan Roef, die tegen zijn ex-ploeg mocht aantreden. SK eindigt hierdoor de 1ste periode op een verdiende 3de plaats met liefst 20 punten, samen met een Paracetamol voor onze penningmeester 😉

Het openingskwartier was voor SK met een kopbal van Van Kruijssen en een schitterend vluchtschot van Van Kruijssen al even knap gepareerd door doelman Verbist. Aan de overzijde kwam Roef gevat tussen bij een inzet van Siebens, zonder twijfel één van de betere Piraten op het veld. SK kon nog dreigen met een kopbal van Papi en Roef diende nog een zwabberbal van Ernst over te duwen. Rust 0-0

Veel betere koffie na de rust en al meteen met een toefke slagroom. Vergeylen stuurde Papi, met een sublieme pass, in de diepte. Doelman Verbist pareerde het schot maar de onvermijdelijke Van Kruijssen stond op de goede plaats en trapte de 0-1 tegen de netten. Tja beter kan je een tweede helft niet beginnen. De Piraten lieten zich echter niet kennen. Borges trapte een vrijschop voorbij iedereen maar Roef haalde de bal nog op een spectaculaire manier uit de linker benedenhoek. "De Roef was on Fire" ... Even later hield Roef uitblinker Siebens alweer van de gelijkmaker. Hij moest zich echter gewonnen geven op een schot in de korte hoek van Borges (1-1). Even gingen de poppen nog aan het dansen bij een stevige overtreding van Verheyden en een reactie van een lokale Piraat. Een kordaat leidende Marnic Claes bedekte alles met de mantel de liefde en trok geel voor beide rakkers. Het orgelpunt kwam er als niemand het nog verwachte. Na een afgeweerde kopbal van Van Kruijssen duwde de mee opgerukte Van der Veken de bal over de lijn. Voor SK meteen de 3de zege op rij.

46' Van Kruijssen (0-1)
77' Borges (1-1)
85' Van der Veken (1-2)

El Yazidi (1), Verheyden (1), Meseure (1)