KLSK - KLSK
FC Lebbeke SK Londerzeel

SK geeft de zege uit handen

Ook in het Lebbeekse sportcentrum is SK er niet in geslaagd om een remonte in te zetten. Het zag er lange tijd naar uit dat de derby op een 1-1 zou blijven steken tot De Coeyere, in het slot van de partij, toch nog voor een thuiszege zorgde. Hierdoor blijven de rood-blauwen onderaan het klassement bengelen met 4 schamele puntjes uit 6 wedstrijden.

Weinig opwinding in het eerste halfuur voetbal op een paar kleine kansjes aan beide zijden. De Pauw met een slecht gerichte kopbal en een schot dat naast ging. SK met een trap van Taqi naast en Laureys met een schot ver over doel. Laureys bleef wel de bedrijvigste Londerzelenaar en zette zijn bewaker vaak een neus, maar veel doelgevaar kwam daar niet uit voort. Enkele minuten voor de rust besloot Taqi op doelman Aeyels en bij de rebound scoorde Laureys met een van de makkelijkste doelpunten uit zijn carrière (0-1).

Bij de rust had trainer De Cock zijn troepen blijkbaar goed opgenaaid want een krachtiger Lebbeke verscheen op de mat. Dat resulteerde net over het kwartier in de gelijkmaker. Van de Velde duwde de 1-1 voorbij doelman Roef. De doelpogingen werden schaarser, doelgevaar was er nog amper. SK kreeg nog amper een goeie aanval waardig in mekaar geknutseld en kon enkel nog dreigen via een kopbal over van Dellevoet.

Toen iedereen zich tevreden stelde met een gelijkspel viel er voor de thuisploeg nog een appel uit de kast. Na een hoekschop bleef de bal hangen in de SK verdediging en het was uiteindelijk de mee opgerukte De Coeyere die de trekker overhaalde en de bal over de doellijn frommelde (2-1). De was uiteindelijk nog de ingevallen Van Gysel die de 3-1 aan de voet had maar hij besloot voorlangs.

Vierde nederlaag van het seizoen dus en een prestatie SK onwaardig na een zwakke tweede helft. Wanneer en hoe wordt de kentering ingezet?

40' Laureys (0-1)
62' Van de Velde (1-1)
84' De Coeyere (2-1)

Pieyns (3), Yildiz (2), Dellevoet (2)