RC Hades Kiewit Hasselt       SK Londerzeel   Competitie

2 - 5  24 maart 2024

KLSK - VV THES SPORT TESSENDERLO
SK Londerzeel Thes Sport

Spanning om de titel blijft

De beslissing over de titel zal in onze reeks pas volgend weekend vallen. De beide kanshebbers op de titel wonnen immers hun wedstrijd. Berchem zegevierde makkelijk op het veld van Duffel terwijl Thes Sport met het kleinste verschil SK onder de duim hield. T(h)es dus met andere woorden nog niet gedaan....

Het was jammer dat SK, in de laatste thuiswedstrijd en tevens laatste wedstrijd voor eigen volk van trainer Van den Steen, de overwinning niet kon binnenhalen.

Voor de wedstrijd werd afscheid genomen van Van den Winckel, Van der Taelen en Vits. Zij zoeken, na een aantal seizoenen Londerzeel, volgend seizoen andere oorden op.

De eerste mogelijkheid was voor Van Eyk maar hij kon niet besluiten en aan de overzijde kopte Vanwelkenhuysen naast. Bennassar zag zijn plaatsbal op de kruising uiteenspatten. Even later klom SK op voorsprong. Vangrunderbeek bediende Dellevoet en hij liet doelman Ghijsens geen kans (1-0). Net over het halfuur had Dellevoet de kans om de score te verdubbelen maar hij miste zijn kopbal voor open doel. In het slot van de eerste helft kopte Vanwelkenhuysen naast maar vond Bennassar daarna toch de opening om de bordjes in evenwicht te zetten (1-1), meteen de ruststand.

In de tweede helft een veel sterker Thes dat, vocaal gesteund door zijn supporters, op zoek ging naar een tweede doelpunt. Toch waren de eerste kansen nog voor SK. De Boeck vond de vuisten van Ghijsens en die ranselde daarna nog een knappe vrijschop van Snoeys uit zijn kooi. Stefani lobde nipt naast en Vanwelkenhuysen besloot aan de verkeerde kant van de paal. Toen Vangrunderbeek de bal met de hand beroerde ging de bal op de stip. Sulmon redde echter de elfmeter van Battista. Wanneer Brulmans verschroeiend uithaalde stond de 1-2 wel op het bord. SK vond geen voetballende oplossing meer om het tij nog te keren en in de slotminuten had opnieuw Vanwelkenhuysen een derde bezoekend doelpunt aan de voet, maar een goed teruggekeerde Snoeys kon ontzetten.

25' Dellevoet (1-0)
42' Bennassar (1-1)
76' Brulmans (1-2)

Gele Kaart:
De Boeck (2), Van Eyk (1)

Ploeg: Sulmon, Van den Broeck, Vangrunderbeek, Snoeys, Degroodt, Verlinden (65' Vleminckx), Stoclet (76' Cloetens), Dellevoet, Lkoutbi, De Boeck (65' Rijmenams), Van Eyk

13 K. Berchem Sport 2004 39

Zaterdag, 23 Maart 2024