KLSK - TORHOUT 1992 KM
SK Londerzeel Torhout 1992 KM

SK verplettert de rode lantaarn

SK heeft gedaan wat het moest doen: winnen van rode lantaarn Torhout en de thuissupporters nog eens verwennen. Het werd nog een overtuigende 5-1 zege.

Bitter weinig toeschouwers in een guur Stadion Dirk Putteman voor de komst van hekkensluiter Torhout. Na de sof van vorige week op Halle begon SK met veel inzet aan de wedstrijd, al leverde dit aanvankelijk weinig concreet doelgevaar op en was het spel aanvankelijk vaak slordig. Vooral Vangrunderbeek toonde zich bedrijvig. Het bescheiden Torhout kon daar maar weinig tegenover brengen. Vooral aan het einde van de eerste helft versierde SK een resem kansen. Van Eyk kwam maar net te kort om een gemeten voorzet van Vangrunderbeek binnen te tikken. Bij de daarop volgende hoekschop werd een kopbal van Rijmenams op de lijn weggekopt.

Vijf minuten voor de rust ging de bal dan op de stip, na handspel van een Torhout-speler op een kopbal van Van Eyk. Zelfs na zijn dubbele penaltymisser tegen Pepingen-Halle ging topschutter Van Eyk zijn verantwoordelijk niet uit de weg en ditmaal ging de bal wel binnen: 1-0 na 41’. Een minuut later kreeg Deflem een unieke kans om de score te verdubbelen, maar zijn schot was veel te zwak. Even later wees de scheidsrechter zowaar voor de tweede keer naar de stip nadat een dribbelactie van Mahau foutief werd afgestopt. Van Eyk waagde het nog eens en met succes: 2-0 was ook de ruststand.

De eerste kans van de tweede helft was ook voor SK: mooie pass van Vangrunderbeek op Deflem die echter te zwak besloot. Even later was er aan de overkant dan een cruciale fase: fout van Stoclet in de eigen 16 en strafschop voor Torhout. Jannis Coppin trapte de strafschop echter staalhard op de deklat. SK kwam hier zeer goed weg! Op het uur kwam er dan toch iets meer zekerheid voor SK toen Mahau de rebound van een schot van Deflem mooi binnenwerkte (3-0). Toch kon Torhout vijf minute later al milderen tot 3-1 via Van Ysacker.

Torhout was echter niet bij machte om een slotoffensief op de mat te brengen. In minuut 76’ nam Van Eyk dan de laatste twijfels weg op aangeven van Rijmenams (4-1). Uiteindelijk werd het nog een zware 5-1 door Mahau (met zijn tweede van de namiddag) die in de voorlaatste minuut de 5-1 cijfers vastlegde met een lob.

Een deugddoende en verdiende driepunter. SK kan nu weer iets vrijer ademen. Zaterdag speelt het al zijn volgende match op het veld van Olsa Brakel. (FVK)

41' Van Eyk (1-0) op pen
44' Van Eyk (2-0) op pen
61' Mahau (3-0)
66' Van Ysacker (3-1)
76' Van Eyk (4-1)
87' Mahau (5-1)

Mahau

Ploeg: De Vriendt, Van den Broeck, Degroodt, Nwadikwa, Dellevoet, Stoclet (63' Cloetens), Rijmenams, Vangrunderbeek (85' Cabumi), Deflem (67' De Boeck), Van Eyk, Mahau.