KFC MANDEL UNITED - KLSK
Mandel United SK Londerzeel

Strafschop Debouver beslissend

Een strafschop omgezet door ex-Gullegem spits Daan Debouver was beslissend in een wedstrijd waarin SK amper kansen creëerde en waarin doelman Jasper Otte in de eerste helft onze rood-blauwen tot drie maal toe rechthield met knappe reddingen.

Mandel werd vooraf gerekend tot één van de titelfavorieten en liet in de eerste helft zien waarom. Al in de openingsminuten werd een thuisdoelpunt afgekeurd wegens voorafgaand buitenspel. De thuisploeg controleerde en brak telkenmale gevaarlijk uit langs speerpunt Clyncke die meer dan een gesel was voor de SK- verdediging. Zo liep kapitein Dellevoet al heel snel tegen een gele kaart aan. Wanneer De Oliveira mocht aanleggen, had Otte een knappe voetveeg in huis en ook een schot van Bailly had Otte als eindpunt. SK, met Degroodt in het punt van de aanval, kwam er maar met mondjesmaat uit en het was dan ook wachten tot diep in de eerste helft voor de eerste kans: Aalhoul zag zijn pegel echter op de lat uiteenspatten. Aan de overkant haalde Otte, met een schitterende zweefsprong, een pegel van Lorthiois uit de winkelhaak. SK kon de rust in met een 0-0.

Het begin van de tweede helft bracht niet meteen beterschap voor de bezoekers. Clyncke kopte op de paal en aan de overzijde had Aalhoul de kans om SK op voorsprong te brengen maar hij stuitte op doelman Lallemand, die voor de rest zelden op de proef werd gesteld. In minuut tien werd een aangeschoten bal met een strafschop bestraft en Debouver zette feilloos om (1-0). SK kwam echter veel beter in de wedstrijd, kon strijden met eigen middelen maar United werd slechts sporadisch in verlegenheid gebracht. Steven Hilaerts vuurde zijn troepen nog aan en voerde nog een aantal wissels door maar de thuisploeg won met het kleinste verschil.

Zo blijft SK achter met een 2 op 9 en zal het puntenverlies tegen Eppegem en Ronse nog voor zure oprispingen zorgen.

Zondag beter dan maar in een nieuw Vlaams-Brabants duel tegen Wijgmaal.

56' Debouver (1-0) op pen

Dellevoet (1), Morias (1)

Ploeg: Otte, Morias (76' Djawani), Lambrecht (76' Rogé), Dellevoet, Nwadikwa, Teirlinckx, Pieyns, Aalhoul, Nzinga (69' Vall Ekory), Degroodt, Bonanno.